Bu Blogda Ara

Sayfalar

22 Ocak 2011 Cumartesi

Geçim Sıkıntısı

Geçim Sıkıntısı
Fakir adamın karısı hiç durmadan dırdır etmekte “Şu sıkıntılarımızın sebebi sensin. Ne olacak şu hayatımız, böyle daha ne kadar devam edebiliriz ne kadar dayanabiliriz. Bir çare bul şu yoksulluğumuza ben artık çekemem bu kadar açlığı. Geçtim yoksulluğu bir de unutkanlık hastalığı var sende her şeyi unutuyorsun. Aldığını unutursun verdiğini unutursun ne olacak bizim bu halimiz.” Diye adamın başının etini yemektedir.
Fakir adam düşünür, bende çalışıyorum başkaları gibi, haramda yemiyorum neden benim evimde bereket yok, neden bu sıkıntıların içindeyim diye düşünürken şehirde ki meşhur Allah dostlarından birisine durumunu sormaya karar verir. Varıp içinde bulunduğu vaziyeti anlatır. Allah dostu dinler, dinler ve şöyle der.
“Senin fakirliğinin sebebi iki sebebe dayanıyor. Bir evde Allah için ibadet edilmiyorsa namaz kılınmıyorsa o evde bereket olmaz. Sen ve eşin şükretmiyorsunuz elindekilerle yetinip şükredersen sana verilen nimetler artar. Şükür ve sadaka malın çoğalmasına vesile olur, bereketi çoğalır. Unutkanlığına gelince bilgi ve bilim Allahın nurudur. Bu nur isyankârların ve günah işleyenlerin elinden alınır. Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) bir Hadisi Şerifinde şöyle buyuruyor. ”Ahir zamanda hafızların göğsünden Kur’ân çekilip alınacak, unutturulacak.” Harama bakan meyleden insanlarda unutkanlık olması gayet normal bir şey. Bir konuyu unutmak istemiyorsan haram ve günahlardan uzak dur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder