Bu Blogda Ara

Sayfalar

22 Ocak 2011 Cumartesi

Ne Dedin?

Ne Dedin?

Her tarafın yemyeşil olduğu bütün hayvanların huzur içinde yaşadığı bir orman varmış. Ormanda diz boyu otlaklar ve her hayvana yetecek kadar su mevcutmuş. Ormandaki düzeni Ormanın kralı aslan yürütüyormuş. Bu işleri yürütmek için kendisine yardımcılar edinmiş. Yardımcılar kendi aralarında iş bölümü yapıp güvenliği sağlarlarmış. Bir gün ormanda bir huzursuzluk çıkmış hayvanlar kral yardımcısı sırtlandan şikâyetçi olmuşlar. Aslan tüm yardımcılarını toplamış:
-Nedir mesele anlatın bakalım demiş.
-Efendim aslında büyük bir sıkıntımız yok ama bazı hayvanlar kurallara uymamakta ısrar ediyor, bende uyarınca sıkıntı oluyor der sırtlan.
Söz alan kaplan:
-Efendim bendede aynı şeyler oluyor bende uyarıyorum ama bana herhangi bir sitemde bile bulunmadılar der.
Bu söz üzerine aslan bu işin içinde başka bir iş var der sırtlanla kaplana sorar:
-Sen ne söyledin, nasıl uyardın diye sırtlandan yana döner. Sırtlan
-Efendim ben bu iş sizin göreviniz yapmak zorundasınız. Yapmayacaksanız biz gereğini yaparız ona göre davranırız diye söyledim onlarda bana kızdılar hâlbuki haksız olan onlar ve özür dilemeleri gerekirken birde böyle davranmaları gücüme gidiyor der.
Aslan hiçbir şey demeden kaplana döner:
-Sen ne yapıyorsun ne söylüyorsun birde senden dinleyelim der.
-Ben önce selam verip yanına varınca bir sıkıntısı olup olmadığını sorar yardımcı olabileceğim husus var mı onu sorarım. Sonrada işlerin pek yolunda gitmediğini bu konuyla ilgili beklentilerin karşılanmadığını söyleyerek daha dikkatli olması gerektiği konusunda uyarırım.
-Bende aynısı yapıyorum zaten der sırtlan.
-Anlaşıldı arkadaşlar sizin ikinizde aynı şeyleri yapıyorsunuz ama yakınınızdakilere ne söylediğiniz kadar nasıl söylediğinizde önemlidir. Satmak için önünüze aldığınız bal kavanozu kendisini sattırmaz. Satış yapan şey sizin suratınızdır. Diliniz bal satarken suratınız sirke satmasın. Unutmayın ki tatlı dilin açamayacağı kapı yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder