Bu Blogda Ara

Sayfalar

27 Nisan 2011 Çarşamba

Sabır

Sabır

Genç adam yaşadığı ortamdaki haramlardan bunalmış kurtuluş yolu arıyordu. Gündüz haram gece haram peşinde olmaktan yorulduğunu hissediyor kurtulmak için çareler arıyor fakat bulduğu çözüm yolları bir türlü çare olmuyordu. Gündüz tövbe ediyor akşama arkadaşlarının etkisi ile tövbesini bozup harama dönüyordu. Şeytana sürekli yenildiğini hissediyor ve artık benden adam olmaz şeklinde pes etme pozisyonuna geliyordu her daim.

Sabahlleyin annesi kalkıp abdest alırken hiç uyumamış son zamanlarda yaşadıklarını sorguluyordu. Annesi “Bir derdin mi var oğul yatakta dönüp duruyorsun, sıkıntın varsa kalk bir abdest al açılırsın, hele namazınıda kıldın mı hiçbir şeyin kalmaz.”

Annesinin isteğini kırmadı kalkıp bir abdest aldı, abdest alırken okunan sabah ezanındaki daveti retdetmemeye karar vererek namaz kılmaya camiye gitti. Camiye ürkek adımlarla girdi. Sanki buraya neden geldin diyeceklermiş gibi sorgulayan bakışlar beklerken herkes huşu içinde kendini başka alemlere kaptırmış dua ediyordu. Namazın bitimi ile cami avlusunda güzel bir muhabbet başlamıştı. Ak sakallı bir ihtiyar ayakkabısını zorla giymeye çalışıyordu gidip ona yardım etmeye karar verdi. Selam vererek ayakkabısını giymesine yardım ettikten sonra;

“Bey amca bu yaşta helede sabahın ayazında camiye niye geldin? Senin namazını Allah evdede kabul ederdi.”

“Behey oğul bu dünyaya neden geldiğimizi ve neden yaratıldığımızı bilen her kulun yaptığını yapmaya çalışıyorum. Allah Kuranı Kerimde şöyle buyuruyor. “Ben, cinleri ve insanları sadece bana ibadet etsinler diye yarattım.” (Zâriyât / 56) Biz Allaha söz verdik ve sözümüzde durmaya çalışıyoruz. Bu nedenle ibadet ediyoruz, ibadette de devamlılık ve sabır esastır. Başımıza gelen her belaya sabır göstermeli ve sabrı esas almalıyız.
“Anladım amca ama bize ağır geliyor bazı ibadetleri yapmak.”
“Sana ağır gelmiyor, nefsine ağır geliyor evlat nefsine. Nefsine yenilen şeytana yenilir. Haramlar nefsimize hoş gelir. Oysa şeytanın bizi kandırması ile sevaplar bize o kadar hoş gözükmez. Peygamber efendimiz Hz. Muhammed (SAV) şöyle buyuruyor: “Sabır ve namaz, yalnız Allah’tan korkan müminlere kolay gelir.” (Bekara 45) Kaldı ki sevmediklerimize sabretmedikçe, sevdiklerimize kavuşamayız. Bu sebeple ibadette devamlılık ve sabır önemlidir. Sabır o kadar önemlidir ki Peygamberimiz rehberimiz Hz. Muhammed (SAV) “Sabrın imandaki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.” [Deylemi] bir başka hadisi şerifte de şöyle der: Hak Teâlâ, sabırlı ve ihlâslı olanı, sorguya çekmeden Cennete koyar. [Taberani] Ben bunları bilip te sabah namazındaki ayazı mı düşünürüm? Ben kâlû belâ verdiğim sözün ardındayım evlat…"
"Sağol amca Allah senden razı olsun bundan sonra sabahları beraberiz inşallah."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder