Bu Blogda Ara

Sayfalar

12 Şubat 2011 Cumartesi

Lider Kim?

Lider Kadın
Dost sohbetinde muhabbet muhabbeti açmış herkes çalışma ortamından bahsediyor, işyerindeki sıkıntılarını paylaşıyordu. Söz dönüp dolaşıp bana gelince iş yerimde hiç sıkıntım olmadığını söyleyince:

“Sen öyle san, herkesin iş yerinde sıkıntılar vardır. Ama sen yetkili olduğun için bazılarını sana hissettirmiyorlardır veya korkup anlatamıyorlardır.”

“Arkadaşlar elbette her yerde sıkıntılar vardır. Önemli olan bu sıkıntıları büyütmrk değil üzerine gidip çözmeye çalışmaktır. İsterseniz size başımdan geçen bir olayı anlatayım izniniz varsa?”

“Estağfurullah ne izni anlat bakalım neymiş bizde bilelim.”

“Çalıştığım ilçedeki eğitim öğretim seviyesini beğenmemiş o nedenle daha merkezi olan il merkezine tayinimi istemiştim. Çocuklarımın eğitimi için gönüllü olarak tenzili rütbe yaparak şehrin en merkezi yerlerinden birindeki kuruma müdür olarak atanmıştım. Şimdiye kadar bu kadar kalabalık bir ortamda görev yapmamıştım. Geldiğim zaman binanın merkezi olmasına rağmen hizmet alamada geri kaldığını gördüm ve çok üzülmüştüm. Bahçede üç tane ana bina haricinde üç dört tanede küçük küçük yapılar olduğunu bunların depo tuvalet gibi yapılar olduğunu buna rağmen hala erkek çalışanlarla bayan çalışanların aynı tuvaleti kullandığını tespit etmiştim. Eski idari yapı ve çalışanlar bu durumu kanıksamışlardı. Burada ne yaparsan yap değiştiremezsin diye olan motivasyonumuda yok etmeye çalışıyorlardı.”

“Hani sıkıntın yoktu ne oldu?”

“Durun arkadaşalr acele etmeyin. Ben bu bocalamaları yaşarken iki çocuk annesi bir çalışanım hep destek verdi. Hep olumlu önerilerle yanıma geldi. Eleştirmekten ziyade işe el attı. Mermerciden mermer istedik, bir yerden kum, bir yerden çimento, belediyeden hizmet istedik. İstedik dediysem beni yönlendiren hep o çalışanımdı. Hep benimle her yere gitti, hizmetin gelmesi için gecesini gündüzüne kattı. Binanın duvarını boyadı, Demirleri boyadı. Yetmedi o nazik elleri ile kilit taş döeşedi bahçeye. O taş döşerken diğer çalışanlar onu takdir etmediler ve eleştirdiler. O bütün eleştirilere şu cevabı verdi.”

“Arkadaşlar biz çalışanlara düşen bir problem varsa o problemin üstüne gitmektir. Ben sizin gibi yapmıyorum. Problemin parçası olmaktansa çözümün parçası olmayı tercih ediyorum.”

“İşte arkadaşlar o bayandan çok şey öğrendim. Benim olaylara bakış açımı değiştiren harika birisi idi o. Ben ondan ilham alarak o günden sonra hep çözümün parçası olduğum için iş yerindeki problemleri çözmek için çabalıyorum burda anlatmak yerine.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder